Wednesday, April 8, 2009

Thinking of Her

i dated someone older than me before.... and guess what? she was like 2 years older than me. due to some unexplained reasons, we decided to end our relationship. sigh... and we live our on life now, in a totally different way. i hate to say this, but i really miss her...really really.. tried so hard to forget her, but couldn't...

hope you're reading this...

6 comments:

  1. we'll talk more when we meet...hehe

    ReplyDelete
  2. hahhaa...ooooo yeahhh..
    i mark ur word

    ReplyDelete
  3. shui?..wo zhi dao de ma?..mei you ting ni jiang guo de?..

    ReplyDelete
  4. oihhhhhhhh!!! apa tok?? phl kmk xtauk laa??

    ReplyDelete
  5. LELAKI SOLEH IMPIAN WANITA SOLEHAH
    Lantaran kasih manusia yang sering bermusim dan sayangnya yang tidak kekal lama, kita perlu sentiasa berwaspada terutamanya dalam memilih pasangan. Andainya sedikit daripada cinta itu hendak diberi pada seseorang yang boleh digelar suami, secara ringkas pilihlah seorang lelaki yang…

    * Kuat agamanya
    Biar sibuk sekalipun, solat fardu tetap terpelihara. Utamakanlah pemuda yang taat pengamalan agamanya. Lihat saja Rasulullah menerima pinangan Saidina Ali buat puterinya Fatimah. Lantaran ketaqwaannya yang tinggi biarpun dia pemuda paling miskin. Utamakanlah pemuda yang jujur membimbing dan memelihara iman anda.

    * Baik akhlaknya
    Ketegasannya nyata tetapi dia lembut dan bertolak-ansur hakikatnya. Sopan tutur kata gambaran peribadi dan hati yang mulia. Rasa hormatnya pada warga tua ketara. Mudah di bawa berbincang. Tidak terlalu berahsia.

    * Tegas mempertahankan maruah
    Pernahkah dia menjengah ke tempat-tempat yang menjatuhkan kredibiliti dan maruahnya sebagai seorang Islam? Adakah dia jujur sebagai pelindung maruah seorang perempuan?

    * Amanah
    Jika dia pernah mengabaikan tugas yang diberi dengan sengaja ditambah pula salah guna kuasa, lupakan saja si dia.

    * Pemurah tetapi tidak boros
    Dia bukanlah kedekut tapi tahu membelanjakan wang dan harta dengan bijaksana. Setiap nikmat yang ada dikongsi bersama mereka yang berhak.

    * Tidak liar matanya
    Perhatikan apakah matanya kerap meliar ke arah perempuan lain yang lalu-lalang ketika berbicara. Jika ya jawabnya, dia bukanlah calon yang sesuai buat kamu.

    * Terbatas pergaulan
    Sebagai lelaki dia tahu dia tidak mudah jadi fitnah orang, tetapi dia tidak mengamalkan cara hidup bebas.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...